Etalon



Řada modelů ETALON vznikla pro nově vznikající kategorii RCEK, ale je využitelná i pro RCEJ , nebo RCEN.

Křídlo modelu klasické konstrukce, (polystyren – dýha – uhlíkové pásnice nosníku), je dělené na ocelovou spojku a každá polovina je polepena z jednoho kusu dýhy do W vzepětí pro větší stabilitu při kroužení v termice. Ve stavebnici je kompletně hotové, připravené na povrchovou úpravu. Rozpětí je volitelné podle přání zákazníka v rozmezí 1800 – 2200 mm. Střed křídla je možné na přání doplnit o ovládanou vztlakovou klapku, která má velkou účinnost, jak na regulaci rychlosti letu, tak jako brzdící. Umožňuje velice pomalá přistání třeba i do ruky pilota. K jejímu ovládání slouží jedno servo umístěné v trupu, nebo v křídle – opět na přání zákazníka. Profil je modifikovaný Selig 4083 – 7,5 % a křídélka jsou již standardně uzavřena na řezu epoxidem s mikrobalony proti kroucení.
Gondola trupu je dodávána jen v bílé barvě a navržena tak, aby nebyl problém, jako u starších koncepcí podobných modelů s dovážením modelu na požadované těžiště při použití lehkých AC motorů ( AXI 2808/20, Turnigy 2826, RAY, apod.) náhradou za SP 400. Motorový kužel můžete použít v rozmezí 30 – 36 mm.

V rámečku pro kabinu a okolo křídla je standardně umístěna výztuha ze silného uhlíkového rovingu 3700 TEX pro větší pevnost. Jako nosník ocasních ploch slouží uhlíková trubka konstantního průměru 10 mm, ale je možné i použítí různých kuželových trubek dostupných na našem trhu.
Ocasní plochy jsou vybroušeny z lehké balsy a jejích povrchová úprava spočívá, stejně jako u křídla jen v nalakování bezbarvým lakem. Na přání lze VOP dodávat šroubovací pro snadný transport a skladování modelu. ( běžně je na trubku přilepena )












 

Technická data

Rozpětí

Plocha křídla

Profil křídla

Štíhlost křídla

Motor

AKU

Hmotnost

Zatížení křídla

Ovládané funkce

2200 mm 

33 dm2 

S 4083 mod 

14,66 

AXI, Turnigy, Ray 

2-3 LiPo 

od 630 g 

od 19 g/dm2 

K, V, KL, M 

Recenze modelu